Wednesday, June 18, 2008

aku minat giler lagu kaseh by radiostar


haloo...
aku sekarang nih tgh asyik mendengor lagu kaseh, nyanyian radiostar.
Radiostar ni band baru pot amir ngan member2 dia, alah mamat ni dulu vocalist innuendo.. legendary r&b group kat malaya nih satu ketika dahulu... Mamat pot amir ni best, aku pernah jumpa & sempat gak ler berkenalan ngan dia masa dia shooting telemovie tajuk hilang kat resort tempat aku kerja.

Lagu kaseh nih lagu balad, yg best nye ade element keroncong dlm musik lagu nih. Ada bunyi gendang, rebana dan gong pun ader rasanye heheee... Memang lain dr lagu2 tipikal kat malaya skrang nih... Firstime dengar lagu nih dlm myspace radiostar.

Lagu nih ader termuat dlm ep radiostar.. tajuk dia satu.. cd nih tak ader jual kat kedai2 muzik, diorg jual by hand ajer & ader jugak dijual kat kedai2 yg jual product2 indie.. Hari tuh aku turun kl, dan telah berjaya membeli cd diorg nih kat the ricecooker shop (kalau tak silap ler) central market.

Ader 7 lagu dlm ep satu nih.. semuanya enak utk didgr.. musik diorang lebih kpd pengaruh jazz, blues & pop.. Tapi laguh kaseh ler yg paling berhantu bagi aku ler..

Ni dia lirik lagu kaseh :

Biar bertahun kian mengalir
Esok kan jadi mimpi,
Keresahan ini pasti...
Dahaga merindu takkan kembali,
Semoga di hatimu teringat melodiku
Kerlipan bintang menjadi bukti...

Kali terakhir kunyatakan kepadamu
Sayang kamu sehingga kini
Hadirmu warnakan mimpi
Saban hari kau sayangi
Tak mungkin hilang
Kaseh...

Siang berlalu, malam berakhir
Bangunlah dari mimpi
Keresahan ini pasti..
Dahaga merindu,takkan kembali
Semoga di hatimu
teringat iramaku
Impianmu kan menjadi pasti..

Lirik : Pot Amir Lagu : Pot Amir/Mahfuz
Innate Publishing
From SATU EP and "Hilang" OST

No comments: