Monday, November 10, 2008

album review : 'the block' - new kids on the block

Album : The Block
Artist : New Kids On The Block

Joey, Jordan, Jonathan, Danny and Donnie are back! Pencetus fenomena boyband dunia telah kembali, tanpa sebarang rumors terdengar, reunion mereka ini memang tidak saya jangkakan.

NKOTB yang hampir 15 tahun tanpa album baru, akhirnya bersatu untuk peminat – peminat mereka, dan amat mengejutkan NKOTB berjaya menghasilkan pembaharuan muzik dengan adunan masa kini dan tidak melupakan bunyi NKOTB yang telah wujud semenjak akhir 1990 an lagi.

Sebagai seorang yang membesar dengan lagu - lagu klasik mereka, saya secara peribadi amat teruja dengan album ini. Dimulakan pengenalan single pertama ‘summertime’, diikuti dengan single kedua yang bergandingan hebat bersama Ne Yo ‘single’, memulakan momentum hebat album ini. Kalaborasi bersama barisan artis terbaik masakini The Pussycat Dolls & Teddy Riley di dalam track ‘grown man’ dan Akon dengan ‘put it on my tab’ merupakan strategi terbaik untuk menarik peminat – peminat baru.

Bagi yang meminati muzik r&b, antara track yang pasti menambat hati anda pula ialah ‘2 in the morning’ dan ‘sexify my love’ yang juga my personal favorite. Track slow ballad yang menonjol dalam album ini ialah ‘stare at you’.

Kini NKOTB diberitakan telah memulakan road tour di US untuk menghiburkan peminat mereka. Yang pastinya, kemunculan semula mereka amat dinantikan oleh die hard fan NKOTB (termasuk saya).

NKOTB rules!

My personal favorite song in this album:
2 in the morning, sexify my love, put it on my tab (ft akon), single (ft ne yo)

My favorite NKOTB’s song from their previous album:
i’ll be loving you (forever), tonight, my favorite girl, if you go away


No comments: